You are using an outdated browser. For a faster, safer browsing experience, upgrade for free today.
להצדיע לו - השער המרגש של הפורש לטובת שירות קרבי
מחליף את המדים הסגולים במדי זית. ירון טפלביץ' (צילום: נזיה סולטאן)

להצדיע לו - השער המרגש של הפורש לטובת שירות קרבי

צפו בשער שכבש ירון טפלביץ', בלם הכח עמידר ר"ג, שהיווה את שערו הראשון בקריירה כמה סמלי שהיה זה במשחקו האחרון לפני גיוס ליחידה קרבית

מאת: אורי שמיר - עורך האתר

בשבת האחרונה עלה לכותרות - ובצדק רב, סיפור פרישתו ממכבי חיפה של דן ספרנוביץ' - בלם מכבי חיפה, לטובת גיוס ליחידה קרבית בצה"ל. מסתבר שמי שעוד חתום על מהלך שכזה הוא ירון טפלביץ' - בלם הכח עמידר ר"ג, שביום שישי האחרון רשם הופעה אחרונה במדי קבוצתו במשחק שבו נחלה הפסד 3:2 מול הפועל ירושלים, בו הסגולים צעדו ביתרון פעמיים, כשעל אחד מהשערים חתום ירון טפלביץ'.

בדקה ה-17 למשחק, כשהתוצאה הייתה 1:1, ירון טפלביץ' עלה לעזרת התקפת הכח עמידר בעת ביצוע בעיטה חופשית, והעניק סיומת מצוינת בדמות נגיחה לרשת, שהעניקה לקבוצתו יתרון 1:2, בטרם הפועל ירושלים הצליחה לחולל מהפך. לדברי ערן דורון, מאמן הכח עמידר, מדובר בשער בעל משמעות הרבה מעבר לעניין הסימבולי של כיבוש במשחק הפרישה: "לירון היה זה שער ראשון בקריירה. ירון משתייך למחלקת הנוער שלנו משנתון ילדים ב' ולאורך כל השנים היה שחקן הגנה מסור, ברמה כזו שויתר על עליה להתקפה במצבים נייחים. במשחק האחרון ירון אמר לי בחדר ההלבשה, שהפעם הוא יעלה במצבים נייחים. זרמתי איתו ובמצב הנייח הראשון שלנו, ירון הצליח לכבוש שער מרגש".

ערן דורון לא חסך בשבחים לירון טפלביץ': "מדובר בשחקן אחראי מאוד, דמות אהובה מאוד בקבוצה. ירון כבר ייעד את עצמו לפרישה העונה, הוא נענה לבקשתי ולבקשת חבריו לקבוצה להישאר איתנו עד סמוך למועד הגיוס. כמי שבעברו שירת ביחידת קרבית בצבא, אבי היה אלוף משנה ואיש צבא שנים רבות, אני מצדיע לירון על המהלך והבחירה שעשה, אין לי ספק שזה יתרום לו רבות. אין ספק שאנחנו כקבוצה היינו שמחים מאוד אילו יכול היה להישאר איתנו, אבל המדינה חשובה הרבה יותר. אני חזרתי לשחק אחרי 4 שנים של שירות צבאי, כך שמניסיון אישי אני אומר לכל החבר'ה הצעירים, אפשר לחזור לשחק גם אחרי פרק זמן ממושך בצבא".

ערן דורון משתף בתובנה על כדורגלנים לשעבר, שבחרו בשירות קרבי: "לפני מספר חודשים נערך במגרש שלנו טורניר בו לקחו חלק שחקני עבר וכוכבי בידור, שאותו כיבדו בנוכחותם חיילים שנפצעו במלחמה ומצויים בתהליך שיקום. פגשתי שם שני שחקנים שלי מהעבר, שהמשכתי לשמור איתם על הקשר באמצעות הרשתות החברתיות, אחד מהם נקטעה רגלו. זה הרגע שהבנתי, שכל הטרוניות שלנו על הדור הצעיר, שהוא כביכול מפונק ונהנתן, הן לא ממש נכונות. אתה רואה חבר'ה, שרק לפני זמן לא רב, היית צריך להעיר להם על כל מיני דברים כמו הגעה בזמן, הגעה מוכנים לאימון ולמשחק, שעלו על מדים ובזכות האומץ וההקרבה שלהם יש מי ששומר על המדינה שלנו".

 

 


שתפו אותנו